SEO-просування медичних сайтів

Медицина – одна з найскладніших тематик для пошукового просування. У видачі по ключових запитах медичної тематики сьогодні показуються сотні тисяч, а то і мільйони результатів. Як виділитися серед конкурентів і вийти на перші позиції рейтингів?

Що таке медичні сайти?

Свій сайт сьогодні є у будь-якої медичної організації. До тематики медицини відносяться не тільки послуги лікарів. Вона набагато ширше і підрозділяється по спеціалізації і видам послуг. Хоча послуги відрізняються, всі вони ранжуються за загальними принципами.

  1. Сайти медичних організацій

Це онлайн-ресурси лікарень, поліклінік, медцентрів і лабораторій. Вони безпосередньо надають медичні послуги:

  • прийом і консультація лікарів;
  • проведення обстежень;
  • лікувальні процедури і маніпуляції.
  1. Інтернет-аптеки та веб-портали аптек

У 2020 році роздрібна реалізація медикаментів і товарів медичного призначення через інтернет значно зросла. Попит населення на ці товари стабільно високий.

  1. Виробники та постачальники медпрепаратів і лікарського обладнання

Представництва в інтернеті мають всі компанії, що займаються розробкою, виробництвом і постачанням медичних препаратів і лікарського обладнання. В основному їх цільова аудиторія – медичні сайти з перших двох вищевказаних категорій.

Особливості просування медичних сайтів в Google

Просування медичних сайтів в пошуковій системі Google має ряд особливостей.

Ранжування тут проходить за спеціальним пошуковому алгоритму YMYL, який застосовує Google. А результат просування залежить від того, наскільки точно дотримані чинники ранжирування E-A-T.

Що таке YMYL?

Your Money or Your Life (YMYL) – алгоритм, який Google використовує для визначення позицій у видачі сторінок з тематик, здатних серйозно впливати на життєво важливі інтереси користувачів. Абревіатура розшифровується як «Гаманець або життя». До сторінок YMYL відносяться сайти, що зачіпають питання здоров’я, безпеки, фінансів і інших сфер благополуччя користувачів. Алгоритм контролює, наскільки заслуговує довіри інформація, розміщена на таких сторінках.

Що таке E-A-T?

Google оцінює відповідність контенту сайту вимогам YMYL за критеріями E-A-T (Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness). Інформація повинна бути експертної, авторитетної, достовірної. Підтвердити це можна методами SEO, які є обов’язковими при просуванні медичних сайтів.

План просування медичних сайтів

Медичний сайт необхідно оформляти за певними правилами, які охоплюють структуру, оформлення та контент.

Аналіз конкурентів

Для початку необхідно вивчити досвід конкурентів, які вже досягли успіхів і лідирують у видачі. Для цього звертають увагу на:

  • структуру сайтів;
  • семантику;
  • рекламні кампанії;
  • зовнішню кількість посилань.

При аналізі обов’язково враховують спеціалізацію і регіональність.

Повна технічна оптимізація

У багатьох клінік вже є сторінки, які не приносять результату. Однією з причин можуть бути технічні помилки, що заважають взаємодії сайту з пошуковими системами.

Збір і кластеризація семантичного ядра

Збір семантичного ядра і кластеризація його за запитами – ключовий захід у просуванні. Семантичне ядро має бути максимально повним. Клініку з найпрекраснішими фахівцями і устаткуванням клієнти не знайдуть в інтернеті, якщо на сайті не буде ключових слів, за якими шукають відповідні послуги. І, навпаки, зайва семантика призводить нецільової трафік.

Посадочні сторінки і контент

Семантичне ядро, розподілене на кластери, служить основою структури сайту. Під запити створюються посадочні сторінки, які заповнюють контентом.

Локальне SEO

Сайт обов’язково повинен вказувати регіони, з якими працює організація. Це звузить коло відвідувачів до потенційних клієнтів, локально розташованих в цих населених пунктах і районах.

Зовнішня оптимізація

Зовнішні посилання на сайт з інших тематичних ресурсів додають сторінці вага і авторитет, покращують видимість в пошукових системах. Формування посилального профілю і нарощування маси – серйозне завдання, істотно впливає на позиції у видачі.

Якісний, корисний і інформативний контент

Як і користувачі, пошукові роботи судять про сторінку по розміщеному контенту. Оптимізований під пошук текст обов’язково містить ключові запити, але це не єдине, що має значення.

Головна функція контенту медичного сайту – повно і коректно інформувати відвідувачів з питань, які вони шукають в пошуковику.

Контент може відштовхнути користувача і, навпаки, переконати в тому, що сайт заслуговує на довіру.

Інформація про лікарів

Перед відвідуванням медичного закладу пацієнт шукає інформацію про професіоналізм фахівців, які практикують в його регіоні.

Сайт медичної клініки повинен надати фото кожного свого лікаря і таку інформацію про нього: 

  • освіту, досвід і стаж;
  • спеціалізацію;
  • науковий ступінь;
  • сертифікати про проходження підвищення кваліфікації та додаткових навчаннях;
  • відгуки клієнтів.

Чим більш повної і докладної буде інформація, тим більше вона сподобається пошуковим системам, а значить, вони покажуть її більшій кількості користувачів.

Прайс

Докладний і зрозумілий прайс на сайті викликає довіру клієнтів. Вони повинні мати можливість заздалегідь визначитися з попередніми витратами на прийом і обстеження.

Дані про прилад

Технічна база медичної організації безпосередньо впливає на якість обстеження та лікування. На сайті слід розмістити інформацію про обладнання, яке є у розпорядженні клініка. Прийняти рішення клієнту допоможуть фотографії техніки та опис її параметрів і можливостей.

Юзабіліті

Сайт – це інструмент взаємодії з клієнтами, і він повинен бути максимально зручним. Можливість записатися на прийом в один клік або замовити зворотний дзвінок покращують досвід взаємодії з сайтом.

Сертифікати і ліцензії

Діяльність в області медицини здійснюється на підставі ліцензування. Переконати в тому, що все організовано за правилами, допоможуть сертифікати і ліцензії, розміщені у відповідному розділі сайту.

FAQ

Корисна інформація – розділ з відповідями на поширені питання клієнтів. Бонус три в одному:

  • схвалює пошуковик;
  • клієнти швидко отримують інформацію;
  • знижується навантаження на персонал організації.

Відгуки

Найкраще відвідувачі реагують на рекомендації та відгуки таких же клієнтів, як і вони. На соціальні підтвердження реальності організації звертають увагу і пошуковики.

Адреса

На сайті необхідно вказувати адресу організації, детальні варіанти маршрутів з різних районів, точне розташування на карті. Це дозволить клієнтам швидше зорієнтуватися, чи зручно їм відвідування, і дасть додаткове підтвердження існування компанії пошуковикам.

Висновки

Медична ніша високо конкурентна, адже здоров’я – найважливіше питання для людини. Клієнти обирають лікарів і клініки, яким довіряють. Медичний сайт може стати дієвим інструментом для залучення нових клієнтів і завоювання їхньої лояльності. Правильно оформлена сторінка в інтернеті також має велике значення для формування іміджу організації.

Просування сторінки в органічному пошуку будується на задоволенні потреб відвідувачів і виконанні вимог пошукових систем, які орієнтуються на інтереси клієнтів медичних сайтів.