Типи запитів

Інтернет-користувачі абсолютно різні та цілі знаходження в Інтернеті, також різні, тому ключові запити, які вони вводять у пошукових системах, різні за своїми кінцевими цілями. Усвідомити реальну мету того чи іншого «запиту» заздалегідь – має велике значення як для пошукового ранжування пошукових систем, так і для тих, хто займається SEO просуванням ресурсу.

Існує кілька типів запитів, про які ми розповімо нижче:

Запити навігаційні

Це варіант найбільш уживаних ключових запитів. Такі ключові слова вводять інтернет-користувачі, які шукають потрібний сайт, посилання на сайт блогу чи форуму тощо.

Коли інтернет-користувач вводить ключове слово, наприклад, «Міністерство охорони здоров’я», то з великою ймовірністю він хоче перейти на сайт «Міністерства охорони здоров’я України». Аналогічні запити “МАУ” або “Ютуб” тощо.

Відвідувачі сайту, які прийшли на навігаційні запити, з більшою ймовірністю знайомі вже з сайтом, брендом і т.д.

Однозначну мету, за якою відвідувач опинився на сайті, може знати лише він.

Більшість користувачів інтернету не знають, як сформулювати точний запит, щоб отримати найбільш релевантну для них інформацію. І як у випадку із запитом «МАУ» не виключено, що цей запит – неправильне трактування запиту користувачем, що вбиває його в пошуковій системі – а насправді його мета – дізнатися, наприклад, час посадки, або розклад вильотів.

Запити інформаційні

Даний тип запитів вводять у пошуковик, коли хочуть знайти будь-яку інформацію – що стосується запиту, що цікавить, і для користувача не важливо на якому сайті він її отримає.

Як приклад ключовий запит про черговий спалах коронавірусу (важлива будь-яка інформація за запитом, і не важливо який сайт надає) або ключовий запит щодо результату футбольного матчу

запит щодо кількості елементів у таблиці Менделєєва чи інформації з історії Романської культури (підійде майже будь-яке джерело)
необхідність пошуку місця розташування країни (джерелом може бути будь-який сайт з наявністю карти в інтернеті)

Запити транзакційні

Інтернет – користувачі великою мірою під час пошуку інформації в інтернеті вводять нерелевантні «загальні» запити, і найчастіше пошуковій машині складно визначити, що має на увазі – користувач, коли вводить ключовий запит приклад – «стілець дерев’яний».

Ми можемо припустити, що, швидше за все, користувач вводить – запит – транзакційний, у нього бажання – стілець придбати, і його мало цікавить історія створення стільців з дерева.

Даний вид запитів транзакційний – вбиваючи це запит і такі як («пластикові вікна», «кондиціонери Київ» і т.д.) –у користувача є необхідність – придбати, замовити, купити тощо.

Подібні запити враховуються в першу чергу при складанні семантичного ядра перед тим, як просувати сайт в інтернеті.

Неточні запити

Запити, які користувач вводить, є «загальними» і не є сформульованими «запитами».

Як приклад, ключові запити «вдома», «автомобіль», «двері», «вікна» тощо.

Дуже часто, замовляючи SEO просування – замовник хоче бачити у видачі пошукових систем свій сайт на топових позиціях, за подібними запитами. Якщо підприємство займається установкою наприклад «вікон», досить часто має місце така ситуація, коли керівник – хоче бачити, свій сайт в органічній видачі за запитом «вікна».

Або керівник підприємства, що продає автомобілі – на ключовий запит «автомобіль».

Цей тип запитів має найбільшу частотність (високу конкуренцію).

Вводячи подібні запити у пошукових системах, складно стверджувати, яку мету переслідує користувач

Приклад – вбиваючи запит «будинок(будинки)», можливе це придбання будинку чи покупка в кредит нерухомості тощо.

Чи має сенс вкладати кошти та час у просування подібних запитів, якщо більша частина трафіку, який він приведе, не буде цільовим.

Тип запитів для аналітики сайту

Головне завдання при аналізі – це розуміння на підставі яких запитів – відвідувач вашого сайту до вас прийшов, а при розумінні цього – надавати йому найповнішу – релевантну інформацію.

За транзакційними запитами – відвідувача сайту будуть цікавити питання, пов’язані з умовами покупки (такими як вартістю, доставкою тощо). Необхідно повною мірою надати цю інформацію.

За інформаційним запитом- відвідувач повинен отримати інформацію найбільш релевантну – відповідальна на його запит найбільш повно, і розкриває товар або пропоновану послугу.

Завдання при класифікації за типом запитів, розділити їх правильно, тому що пошукові роботи, у відповідність до їх алгоритмів – підставляють у видачу сайти найбільш релевантні на їх погляд – запиту, що вбивається.