Все, що ви бажали знати про план розкрутки сайтів

Ті, хто тільки почав освоювати SEO, жваво цікавляться алгоритмом просування сайтів у пошукових системах та процесом планування розкручування. Щоб докладно відповісти на численні питання, ми підготували цю статтю.

Під розкруткою сайту розуміють комплекс заходів, що вживаються для того, щоб про ресурс дізналася широка цільова аудиторія — споживачі товарів чи послуг, які пропонуються на сайті. Розкручування буде ефективним, якщо грамотно її спланувати, а потім методично втілити план у життя.

Єдиного алгоритму розкручування ресурсу в Інтернеті не існує. Кожен оптимізатор користується своєю схемою, яку сформував та удосконалив у процесі практичної діяльності. Ми пропонуємо ознайомитися з алгоритмом, яким користується наше агентство та багато інших SEO-компаній.

Ми опишемо всі пункти плану і ви зможете застосовувати їх на практиці. Якщо у вас недостатньо знань з якогось виду діяльності, слід глибше вивчити певні розділи SEO. Отже, почнемо створення плану розкрутки ресурсу.

  1. Визначаємо цілі

Багато хто вважає, що у SEO мета вже автоматично визначена: сайт має знаходитися у пошукових системах. Однак це хибна думка. Ціль потрібно формулювати обов’язково. Інакше як ви перевірятимете результати просування? Ви не зможете оцінити, чи вдалося вам досягти потрібного ефекту або час, проведений за комп’ютером, було витрачено марно. Мета просування може бути різною, наприклад:

  • наявність ресурсу у пошуковій системі;
  • висока позиція у пошуковику за конкретним запитом, який, на вашу думку, найбільш важливий для конкретного сайту;
  • більш висока позиція щодо конкретного запиту, ніж у конкурентів;
  • збільшення трафіку на певний відсоток – відвідування сайту;
  • інші цілі.

План просування будь-якого ресурсу необхідно складати під сформульовану мету. Вона також враховується під час виборів методів формулювання звітності та аналізу отриманих результатів. Для прикладу розглянемо наступну мету: щоб сайт піднявся в пошуковику вище за конкурентів.

  1. Формуємо ядро запитів та проводимо їх групування

У багатьох джерелах цей пункт називається упорядкуванням семантичного ядра. Незалежно від назви етапу, на ньому проводяться однакові. Потрібно знайти запити, які максимально підійдуть вашому сайту. Щоб це зробити, слід чітко розуміти, хто є вашою цільовою аудиторією. Для цього визначте, яка стать у більшості ваших користувачів, який у них вік та коло інтересів. Потім складіть перелік запитів, які б сформулювати ваші потенційні користувачі.

Практична порада: уявіть собі, як би шукали ваш інтернет-магазин чи інший ресурс офлайн. Якщо ви фахівець у своїй справі, то зможете швидко видати високочастотні фрази пошуку.

Наприклад, якщо ваш сайт присвячений дитячим стільчикам для годування, найімовірніше, найчастіший запит – “купити дитячий стільчик для годування”. Після того, як головний запит сформульовано, потрібно подивитися в Google, яка частотність. Ви побачите, що люди поряд з вашим запитом шукають також: купити дитячий стільчик для годування недорого, купити дитячий стілець для годування Київ і т. д. Вам потрібно вибрати основні варіанти з переліку високочастотних запитів. За аналогічним алгоритмом вибираєте середньочастотні та низькочастотні запити.

Запити групуються за належністю до певної групи частотності, наприклад:

  • “купити дитячий стілець для годування”;
  • “купити дитячий стілець для годування недорого”;
  • «купити дитячий стілець для годування Київ» та ін.
  1. Аналізуємо конкуренцію

Маючи складене ядро запитів, можна обчислити головних конкурентів, щоб вивчити, які вони позиції над ринком і якими методами розкручування вони користуються. Як правило, аналіз конкурентів дозволяє виявити багато нововведень, тому, можливо, доведеться вносити корективи до вже виконаної роботи.

Аналіз слід розпочинати з високочастотних запитів, а потім переходити на середньочастотні та низькочастотні. По черзі вводьте запити і аналізуйте, яка на них є контекстна реклама і які сайти розміщені на перших позиціях.

  1. Проводимо аудит сайту

Коли ви визначите коло конкурентів, проведіть аудит свого сайту. Це велика задача, яка займає багато часу, але дозволяє докладно вивчити сайт. Якісний аудит зможе виконати людина, яка має певні знання в SEO та досвід проведення подібного аналізу.

У процесі аудиту необхідно отримати відповіді на такі запитання:

  • Які у сайту переваги та недоліки?
  • Чи індексують його пошукові системи?
  • Чи не має фільтрів?
  • Чи є на нього посилання?

Зауважте, що до виконання цього пункту ви не робите жодних дій із самим сайтом. Спочатку здійснюється важлива підготовча робота, без якої неможливе жодне просування. Цей момент часто викликає подив у замовників, адже ви кажете, що вже виконали великий обсяг роботи, але на сайті візуально нічого не змінилося. Проте ефективне просування неможливе без ґрунтовної підготовчої роботи.

  1. Здійснюємо внутрішню оптимізацію

У пошукових системах сайт роблять видимим, тому прагнуть створити оптимальні умови для всіх користувачів. Цей пункт плану має кілька пунктів, ми зупинимося лише на трьох основних.

5.1. Вибираємо сторінку під групи ключових слів

Просувати головну сторінку за всіма запитами недоцільно, тому для всіх ключових фраз вашого ядра запитів вибирайте окрему сторінку. Якщо сторінок на сайті недостатньо, створіть нові.

Звичайна практика – оптимізувати головну сторінку сайту під високочастотні запити, які ще називають висококонкурентними. Під середньочастотні запити оптимізують сторінки другого рівня, наприклад, категорії товарів. Під низькочастотні запити оптимізують решту сторінок сайту — з корисними статтями та ін.

Такий підхід визначено принципом роботи двигунів, які використовуються для створення сайтів. На них вага сторінок перерозподіляється таким чином: найбільшу частину має головна сторінка, а менша ділиться між сторінками, які знаходяться від неї у двох та більше кліках.

5.2. Оптимізуємо контент

Весь контент, розміщений на будь-якій сторінці сайту, має бути максимально релевантним до ключових слів, під які вона розкручуватиметься. Процес оптимізації включає такі основні дії:

  • на всіх сторінках оптимізуються тайтли;
  • усі тексти редагуються;
  • у всіх текстах редагуються заголовки, alt-атрибути зображень тощо;
  • на всіх цільових сторінках покращується дизайн.

Всі дії спрямовані на те, щоб мотивувати відвідувачів ресурсу зробити те, що вам потрібно: купити товар, передплатити оновлення та ін.

5.3. Оптимізуємо внутрішні перелінкування

Перелінковка – це розподіл ваги сторінками. У тих сторінок, які будуть давати максимальний продаж, підписки або інші необхідні вам дії, має бути найбільша вага.

Наприклад, ви власник двох реальних магазинів, що спеціалізуються на дитячих стільцях для годування: один магазин розташований у центрі міста, а другий на околиці. У центральному магазині буде значно більше покупців, ніж у іншій торговій точці. Тому вам доведеться частіше і більше поставляти туди товари. Такий самий підхід використовується при SEO-оптимізації сторінок сайту.

Важливо розуміти, що чим краще ви спочатку виконаєте цей підпункт, тим менше часу і сил ви витрачатимете на нього в майбутньому.

  1. Проводимо зовнішню оптимізацію

Зараз зовнішня оптимізація, яку ще називають посиланнябудуванням, — обов’язковий етап у просуванні сайтів. Усі пошукові системи при визначенні рейтингу ресурсу обов’язково оперують зовнішніми посиланнями.

Слід враховувати, що всю роботу, розглянуту у попередніх пунктах, ви можете якісно виконати один раз, а зовнішньою оптимізацією доведеться займатись постійно. Інакше утримувати позиції в пошуковій системі не вийде.

Існує два підходи до посиланнябудування: зовнішні посилання розміщуються на певних ресурсах на платній або вільній основі. Для просування сайту вибирають ресурси того ж регіону, зі схожою тематикою і т.д.

На сьогоднішній день існує величезна кількість методів заслання. Не обмежуйтесь чотирма-п’ятьма. Постійно уточнюйте на різних форумах, де можна отримати посилання. Однак пам’ятайте, що пріоритетом має бути якість сайтів, які будуть посилатися на ваш ресурс, а не кількість отриманих посилань.

Для комерційного сайту необхідно обов’язково закладати до бюджету статтю видатків на купівлю посилань. Саме таким шляхом просувають сайти найуспішніші SEO компанії. Щоб провести зовнішню оптимізацію, потрібно пройти такі основні етапи:

  1. Розрахувати зразковий бюджет на посилання.
  2. Скласти текст посилань.
  3. Розмістити посилання зовнішніх ресурсах.
  4. Постійно контролювати всі розміщені посилання.
  5. Проаналізувати ефективність такого розміщення посилань.
  6. Внести корективи у стратегію за потреби.
  7. Скласти звіт.
  8. Внести корективи до бюджету посилання.

Перш ніж розпочинати зовнішню оптимізацію сайту та виставляти його на огляд користувачів різних ресурсів, потрібно якісно виконати дії всіх попередніх етапів. Тоді ваш ресурс буде зручним для всіх, хто на нього зайшов і ви отримаєте позитивні відгуки, що підвищують популярність без додаткових вкладень. За такого підходу показник відмов зменшується.

Тепер ви знаєте, як скласти план розкрутки свого сайту та розпочати його просування!